duminică, 1 decembrie 2013

Blec Fraidey Romanesc

Postez mai rar pentru ca se pare ca in Romania sunt de doua ori mai ocupat decat in America si uneori simt ca am luat-o din nou de la capat.....oare nu-i asa?!. Cineva ma intreba zilele trecute de ce tot aleg sa plec, sa stau o perioada in alta tara si apoi sa ma reintorc...."nu simti ca o iei mereu de la zero?", vine intrebarea ei... Ba da, dar inca nu mi-am gasit locul iar un fresh start nu strica niciodata, desi cu parere de rau am obosit si cred ca sunt la ultima mea incercare. In timp ce Americanii se bucura de un weekend prelungit alaturi de familii sarbatorind Ziua recunostintei, noi il avem pe Sfantul Andrei urmat de intaia zi in care ar trebui sa fim cu totii mai patrioti, intai Decembrie. Recunosc sincer ca mi-a mai pierit entuziasmul la doua luni de la revenirea in tara, credeam ca pot muta muntii din loc si sa schimb de unul singur ani si ani de neputinta. Lucrurile nu stau chiar asa, dar voi stiti asta si alaturi de voi imi dau si eu seama incet incet.

Anul trecut misunam timid prin BestBuy sau Cambridge Side Galleria, dar nu de dimineata la doorbusters cand toata lumea se calca in picioare ci pe la orele pranzului, sa vad si eu minunea de sarbatoare a shoppingului American. Nu am mai apucat sa gatesc curcan cu tata asa cum gandeam eu acum un an, in schimb mi-am scos firma la un pranz de recunostinta unde chiar am servit pasarea asta cu sos de merisoare si placinta de dovleac. Nu stiu ei cat au fost de incantati dar eu m-am simtit putin nostalgic, pana la urma cred ca avem si motive sa fim recunoscatori nu doar sa privim partea goala a paharului.

Dar sa vorbim de Black Friday putin. Cel din Romania se desfasoara cu o saptamana mai repede decat cel American (in magazinele care conteaza), ca asa ne sade noua bine sa fim mai speciali. eMag, unul din cei mai mari jucatori de pe piata de electronice si electrocasnice, un fel de BestBuy romanesc (eMag esti departe de ei, sincer) s-a batut cu pumnul in piept ca anul acesta nu vor fi luati pe nepregatite de asaltul feroce al cumparatorilor. Si nu au fost putini deloc, peste 10 000 de comenzi doar in judetul Timis (dupa cum am aflat ulterior). M-am numarat si eu printre ei prin simpla si pura coincidenta, chiar aveam nevoie de o masina de spalat si un router (serios vorbesc). M-am trezit frumos pe la 9AM si amintindu-mi de ziua magica a reducerilor am aruncat o privire pe site-ul eMag (care surpriza functiona in parametrii decenti, oamenii s-au tinut de cuvant si nu le-a mai picat serverul anul acesta).

Imi sun un amic bun sa ma ajute cu mirificul card de credit pe care il detestam in America (asa-i cand vrei sa experimentezi adrenalina shoppingului) si pana navigam noi pe site si punem masina de spalat in cosul de cumparaturi virtual, hop stoc epuizat. Scrasnit din dinti, nervi, doar e Black Friday...dar asa se intampla si in viata, daca eziti si nu esti hotarat pierzi trenul. Ne reorientam rapid spre optiunea de backup (mereu sa aveti una), si lansam comanda. Primul card de credit nu merge, din nou suspine..oftat, incercam al doilea si rasuflam usurati...comanda lansata. Gata cu spalatul rufelor manual, ca de mers la un laundromat aici in Timisoara nici nu se poate pune problema, nu de alta dar nu prea avem. Primim si notificare ca va fii livrata chiar a 2-a zi, sambata si totul e cum nu se poate mai frumos...pe hartie si virtual.

Realitatea bate filmul ca intotdeauna iar de aici incepe povestea Black Friday-ului Romanesc. Sambata astept cu sufletul la gura telefonul curierului, deja imi pregatisem cosul cu rufe, cumparasem chiar si detergent, totul ordonat frumos doar sa umplu golul cu noua masina de spalat. Si telefonul nu mai vine, doar un SMS de notificare tarziu tarziu cum ca Fan Curier (transportatorul contractat de eMag, un fel de USPS local pe steroizi), a amanat livrarea pe luni. E bine si asa zic eu, era to good to be true sambata. Luni nici urma de curier, doar crivatul ce sufla rece peste cutia mea postala inghetata din campul de la Dumbravita. Nici macar notificarea nu a mai venit de data asta. Trece marti, miercuri vine si ea grabita si se face joi iar cosul meu de rufe da pe dinafara. Eu ce ma fac?!!

Pana aici am avut rabdare. Vineri amicul meu suna eMag unde i se transmite ca ei eu predat produsele la curier inca de sambata. Arunc o privire pe pagina de facebook a prietenosului Fan Curier si observ ca sloganul "oriunde cu placere" nu se prea aplica, fiind inundati de mesaje care mai de care mai interesante cu mai multe sau mai putine injuraturi in vocabular. Inarmati cu AWB-urile sunam la cele 6-7 numere de telefon pe judetul Timis si soc..senzational, niciunul nu raspunde. Au centrala telefonica si e supraincarcata imi explica amicul Emi care lucreaza in domeniu. Te decupleaza automat, completeaza tot el. Dupa 3 ore de incercari un numar apelat suna si imi raspunde o domnisoara. Inima incepe sa bata mai tare, ma aproprii de masina de spalat si haine curate. Aflu ca pachetele mele sunt in Timisoara de Luni dar ca au foarte multe livrari si nu au ajuns inca sa fie livrate. Nu zau....

Bine bine intreb eu dar cu ce imi spal hainele murdare!!! Domnisoara dupa un moment de liniste, confuzie si uimire..."ne cerem scuze dar mai avem inca 10 000 de colete in depozit..pauza lunga, nu va pot da un termen de livrare". Cum a ramas cu respectul fata de client oare sau cu sloganul cu care Fan Curier se bate in piept, "oriunde cu placere"?!

Asadar ne-am petrecut dupamasa mergand mai intai la primul sediu Fan Curier de unde am fost trimisi la depozitul central din afara orasului. Acolo o coada de nemultumiti din nou injuraturi, frustrari. Un domn sare peste rand, "ma scuzati, am un pachet foarte important, il astept de sambata, trebuie neaparat sa il iau". Din fata se aude o voce ofticata "Stai domle la coada, ca toti avem pachete importante". A urmat o ploaie de cuvinte aruncate din toate colturile, iar eu ma uitam la o mama cu doi copilasi adorabili care se uitau uimiti cum i poate transforma Black Friday-ul pe adulti intr-o gasca de....O domnisoara de bucurie ca si-a primit telefonul mult asteptat, a plecat fara buletin cuprinsa de extazul momentului..se mai intampla.

Victorie! Voi avea Haine curate.
Pe scurt la depozit se afla o singura persoana (dealtfel foarte amabila) care se ocupa de preluarea si livrarea pentru o hala de cateva mii de metrii patrati mai ceva ca in Indiana Jones. Calculatoare depasite tehnic probabil de acum zece ani, fara o imprimanta, si ce sa mai vorbim de catalogarea coletelor in depozit dupa o anumita logica. Doua ore de cautari mai tarziu au dat peste masina mea de spalat si am plecat fericiti dar dezamagiti de atitudinea Fan Curier. Oare in alta tara primeau o amenda usturatoare care sa-i invete o lectie? Ce mai inseamna in ziua de azi respectul fata de client, sau pur si simplu reclama negativa ce si-au realizat-o nu conteaza? Si uite asa imi petrec ziua de Duminica neavand TV sa ma uit la paradele de 1 Decembrie ca tot romanul de rand...dar uneori e bine sa fii putin diferit.

Voi ce parere aveti, conteaza? Sau vom uita cu totii peste o luna de experienta, pentru ca ne vom lovi de alte experiente si alte provocari. Lasa, la anul va fii mai bine, dar oare unde voi fii la anul, aici e intrebarea. To be continued.

PS: "asa s-a intamplat si anul trecut, nothing new" am primit o replica de la amicul Razvan...ehh pentru mine e nou nu eram aici anul trecut poate nu voi fii nici anul viitor.

2 comentarii:

  1. La mine coletul trebuia sa ajunga acum 6 zile. Noroc ca ce mi-am comandat nu este life/job-critical :)

    RăspundețiȘtergere
  2. lupta cu morile de vant :) ... anyway, "Recunosc sincer ca mi-a mai pierit entuziasmul la doua luni de la revenirea in tara, credeam ca pot muta muntii din loc si sa schimb de unul singur ani si ani de neputinta." made my day :) ... imi pare rau ca fac parte din asa numitii "lasi" ai tarii, dar à la gare!

    RăspundețiȘtergere