sâmbătă, 22 iunie 2013

Bucatarim, ficatei de pui cu ciuperci la cuptor

De cand am revenit in State, nu am prea am mai avut tragere de inima sa gatesc. Pesemne m-am obisnuit cu
mancarea de acasa si sa fiu "servit" cu cele mai bune preparate. Imi amintesc cum ma imbia bunica cu spuma de capsuni si eu refuzam...mmm de buna era spuma aia acum cand e asa calda afara (apreciezi lucrurile bune cand nu le mai ai). Reintors in Boston am apelat la sandvisuri, pizza si junk food pana cand mi-am verificat contul bancar 2 saptamani mai tarziu, unde cei $10-$15 care se adunau la fiecare masa au inceput sa cantareasca greu. Buuun, ma reapuc de gatit prin urmare. Directia supermarket vineri dupa lucru, la Stop&Shop, ma aprovizionez cu cele necesare si ajung acasa decis sa incerc o reteta noua.  Ficatei de pui cu ciuperci la cuptor.

Colegul de apartament, Dimitry ma vede cu plasele incarcate...imi da o mana de ajutor si apoi imi zice ca are un amic din Rusia in vizita si daca nu vreau sa stau putin cu ei, sa gust putina votca adusa din Ucraina, sa mananc ceva. Cu bun simt cum sunt, zic sa nu-i refuz pe oameni pentru ca si asa nu socializez eu cine stie ce cu colegul. Imi pregatesc ustensilele si ingredientele iar apoi ma pun oleaca cu ei la o poveste. O ora mai tarziu, niste limba de porc, carnati si un strop de votca de la ei de acasa, ma reintorc la gatitul meu. A urmat un dute vino intre bucatarie, amestecat in cratita si schimbat impresii despre Romania si Rusia cu cei doi petrecareti. Aflii multe chestii, iar una din informatiile care m-a frapat este ca ei nu invata deloc la istorie despre perioada 1945 - 1991, iar Romania nu e vazuta chiar cu ochi buni (mai ales dupa evenimentele din Al doilea Razboi Mondial). Acum si eu pot sa zic la fel despre ei...dar pana la urma trecutul e trecut, iar oamenii sunt oameni, unii mai buni altii mai nebuni.

Am gatit ceva nou de data asta, ficatei de pui cu ciuperci la cuptor:
  • se caleste ceapa taiata cuburi in putin unt pana se inmoaie. 
  • se adauga ciupiercile taiate felii si morcovii rondele, se mai calesc putin la foc mediu si apoi se adauga ficateii de pui.
  • se lasa asa pana se rumenesc, si se pune sare si piper dupa gust, eu am adaugat si niste cimbru.
  • Apoi reteta zice sa se adauge un pahar de vin rosu, eu am pus cidru de mere in lipsa de altceva...(trebuie sa fii inventiv), si se lasa asa pana scade lichidul.
  • intre timp intr-un vas se amesteca 3 oua cu smantana si putin lapte si se preincalzeste cuptorul.
  • dupa ce lichidul scade din cratita, se ia de pe foc, se pune continutul in tava (scurs de zeama). Se adauga compozitia din oua si smantana si se da la cuptor timp de 20 minute. (eu am lasat cam 15).
  • se scoate tava si se presara branza sau cascaval ras deasupra si se mai lasa la cuptor inca 5 minute sa prinda crusta.
And that's it. O mancare foarte consistenta, destul de grea (nu o recomand seara), dar care surprinzator printre povesti rusesti, ceva vodca si un du-te vino continuu, mi-a iesit chiar decent. Condimentam cu ceva desert original care l-am gasit pe rafturile de la Stop&Shop si mai fac ceva economie la buzunar.

2 comentarii:

  1. arata apetisant intr adevar:) dar cel mai mult mi a placut oleaca strecurat pe acolo,intentionat sau ti a scapat?

    RăspundețiȘtergere