sâmbătă, 13 aprilie 2013

Rezident in Massachusetts

Am fost sa imi fac buletin de Massachusetts (ID de fapt). Ajung dimineata la 8:45 in la biroul de eliberari,
coada de vreo 50 de persoane, unii cu numere de inmatriculare (ca e si pe post de registru auto) altii ca si mine pentru a obtine un Mass ID. Deja ma gandeam ca ma apuca pranzul si nu mai ajung la birou in timp util. Intram inautru la ora 9 fix cand au deschis biroul si trecem cu totii pe la ghiseul cu relatii cu publicul (nu erai lasat altfel). Am luat un numar de ordine si am inceput sa completez foaia de aplicare (foaie care o puteam downloada de pe internet si completa de acasa, dar lenea e mare). Toata camera mi-a adus aminte de ambasada USA din Bucuresti. Ghisee de jur imprejur, o voce metalica care anunta numarul de bilet si ghiseul, si banci puse pe centru ca sa astepti. O sageata si monitoare iti aratau unde e ghiseul care tocmai a fost anuntat si numarul de ordine.

Mai multe informatii aici:
http://www.massrmv.com/

Totul a decurs relativ repede, in 30 de minute mi-am auzit numarul si m-am prezentat la ghiseu. Mi-au facut poza (aveau montate aparate foto mari la fiecare ghiseu), am dat actele, am platit 25$ cu cardul si peste nici o saptamana a sosit ID-ul prin posta. Mi s-a parut foarte civilizat ca nu a trebuit sa umblu in mai multe locuri, s-au facut copii dupa documentele mele chiar acolo, iar plata se face direct la ghiseul la care esti prezent (ai un cititor de carduri bancare, exact ca la supermarket). Destul de eficient zic eu, avand in vedere ca la 10:15 eram la birou deja. (fara masina, mergand cu autobuzul).

De ce imi trebuie ID de Massachusetts?! Il poti obtine si daca nu ai greencard, trebuie doar sa demonstrezi ca esti rezident (ai cel putin 2 facturi pe numele tau si o adresa de MA), si astfel oriunde mergi nu mai e nevoie de pasaport (in cele mai multe cazuri). Cum la americani daca intrii in orice local care serveste bauturi alcolice trebuie sa ai peste 21 de ani, un act de indentitate e absolut necesar. Daca mergi la doctor sau intr-o cladire care necesita identificarea ta, e din nou nevoie de actul asta. Pentru orice abonament sau card de reduceri la un magazin, te intreaba adresa si daca esti rezident, asadar o sa se dovedeasca util pe parcurs si pana la urma e un suvenir interesant al experientei mele in America. Totusi exista si un drawback la toata povestea. ID-ul acesta e specific statului in care ma aflu, deci nu va putea fi folosit ca act de identitate cel mai probabil daca merg in alt stat.

5 comentarii:

  1. Ma prapaditule ... de ce ai mazgalit adresa si id-ul ?

    RăspundețiȘtergere
  2. Uite de aia Cosmine :)), de ce. Probleme? Vroiai sa imi trimiti un cadou si nu stii adresa? Ti-o trimit pe mail nici o problema.

    RăspundețiȘtergere
  3. Totul a decurs relativ repede, in 30 de minute mi-am auzit numarul si m-am prezentat la ghiseu. Mi-au facut poza (aveau montate aparate foto mari la fiecare ghiseu), am dat actele, am platit 25$ cu cardul si peste nici o saptamana a sosit ID-ul prin posta. Mi s-a parut foarte civilizat ca nu a trebuit sa umblu in mai multe locuri
    wholesale shirts for resale
    wholesale t shirts with logo

    RăspundețiȘtergere