duminică, 24 martie 2013

US Tax Refund

A sosit taras si grabit si momentul mult asteptat. Cu putin inainte sa implinesc un anisor in USA, voi beneficia de niste banuti in plus...bineveniti de altfel. Pe parcursul ultimului an, incepand din Aprilie 2012 cand am sosit in US, am platit constiincios luna de luna taxe la stat (Massachusetts tax) si taxe federale (Federal taxes), care merg la guvernul tarii. Acum it's pay back time, in cazul meu..dar se putea si invers

Pe parcursul ultimelor 12 luni am adunat cam $2143 in taxe federale si vreo $700 in taxe platite la stat. Daca nu as fi  fost pe viza de tip J1 (studii/training), as mai fii platit si taxe sociale plus asigurare de sanatate. Nivelul de taxare este undeva la 17-18% (taxele federale + cele de stat). La fiecare inceput de an, angajatorul iti va oferi pana cel tarziu in luna Februarie un formular W-2 (Wage and Tax statement), care iti prezinta situatia financiara pe anul precedent (ce income ai avut si cate taxe ai platit). In continuare treaba ta e sa gasesti fie un contabil fie o firma care se ocupa de returnarea taxelor. E un proces obligatoriu care trebuie sa il faci la fiecare inceput de an, si e posibil sa primesti bani inapoi sau sa trebuiasca sa platesti mai multe taxe (totul depinde de nivelul de salarizare pe care il ai si daca da sau nu cu virgula in final).

De exemplu daca esti un burlac ca mine, si nu ai persoane in intretinere te vei ghida dupa urmatoarele (care se refera doar la taxele federale, cele mai semnificative ca valoare).

  • 10% on taxable income from $0 to $8,700, plus
  • 15% on taxable income over $8,700 to $35,350, plus
  • 25% on taxable income over $35,350 to $85,650, plus
  • 28% on taxable income over $85,650 to $178,650, plus
  • 33% on taxable income over $178,650 to $388,350, plus
  • 35% on taxable income over $388,350. 
Deci daca ai un venit de $15000 sa zicem pe an, atunci ceea ce e pana la $8700 se taxeaza cu 10%, iar ceea ce e peste cu 15%.

Formular W-2
Variantele ieftine ar fi fost sa merg la HR Block sau Turbo Tax (online), si plateam undeva la 50-100$ ca sa mi se faca taxele (sau sa le fac eu in varianta online). Din pacate fiind pe viza J1 trebuie sa completez un alt tip de formular, 1040NR (US non resident), deci atentie! Daca sunteti in cazul acesta trebuie neaparat sa mergeti pe varianta unui contabil autorizat care va va costa de la $100 (eu am platit $195 pentru ca traiesc intr-un stat cu fiscalitate ridicata). Deasemenea in cazul acestui formular, taxele nu se trimit in format electronic ci in plic, deci perioada de returnare se cam dubleaza.

Daca se trimit in format electronic dureaza intre 2-3 saptamani procesarea taxelor. In schimb daca se trimit prin posta cum am facut eu, pentru cele de stat (care sunt locale) dureaza 2-3 saptamani, si aproximativ 5-6 saptamani pentru cele federale.

Acum treaba contabilului este sa gaseasca impreuna cu voi, deduceri.
http://en.wikipedia.org/wiki/Itemized_deduction

1. Taxele de stat

Aici nu se primesc prea multi bani, se pot deduce banii cheltuiti pe transportul in comun (tine de statul in care esti), si alte cateva chestii (chirie de ex), dar procentajul de return este undeva la 10% cel mult din taxele platite, nesemnificativ dar sunt niste bani.

2. Taxele federale

Deducerile aplicate la venitul total pe care il ai, vor scadea suma care este taxabila. Se incepe cu cele standard, care sa aveti in vedere ca sunt diferite pentru cei care completeaza formularul 1040NR, si se situeaza undeva la 50% ca valoare.
http://en.wikipedia.org/wiki/Standard_deduction

Guvernul federal iti aplica o anumita suma care e scutita de taxe, $3800 in cazul meu pe viza J1, si mai mare in cazul unui rezident.
Daca luam exemplul concret cu o suma fictiva. Sa zicem ca eu am facut  $15720 pe 2012 ceea ce nu e departe de adevar. Deci $15720 - $3800 = $11920  taxabili.

Conform tax brackets $8700 sunt taxati cu 10%, deci va trebui sa platesc $870 taxe federale, si $11920 - $8700 = $3220 vor fi taxati cu 15%, deci alti $483.

Rezulta ca taxele mele federale vor fi $870 + $483 = $1353

Eu am platit total $2143 in federal taxes => statul federal trebuie sa imi returneze in acest moment $790 in taxe federale.

Apoi se aplica deduceri itemizate (Itemized deductions).

  • Daca ai dat bani in scopuri caritabile (trebuie sa ai chitante care deobicei se obtin usor, si in alb si le poti completa tu cu cat doresti, dar sa fie de bun simt pt ca altfel vine IRS/fiscul si te verifica). Daca nu ai dat bani in scopuri caritabile mai mult de $500, nu ai nevoie de chitanta. Poti sa ai rate, cheltuieli cu scoala, copii in intretinere si lista continua si e foarte lunga. 
  • In cazul meu cu viza J1, am pus cheltuieli de relocare. Deci costurile pentru initierea programului si biletul de avion aici (in jur de $3000) total. Acestea au fost deduse din venitul taxabil, (moving expenses), atentie trebuie sa fie cheltuieli in interes de servici.
  • Am mai pus si Job search related expenses (adica cheltuieli pentru gasirea unui job pe teritoriu american in cazul meu)
  • Taxa platita contabilului (pe anul precedent, nu e cazul meu) poate fi considerata ca o deducere, bani platiti la dentist sau cheltuieli medicale nerambursate de asigurare. 
  • Deasemenea poti deduce cheltuieli pentru transportul la servici daca folosesti masina personala, cheltuieli cu telefonul (daca e in interes de servici), ipoteci, imprumuturi, si alte chestii.
Toate aceste deduceri se scad din venitul taxabil ramas  $11920, si se reiau pasii precedenti cu procentajele.

Refundul de la stat (Massachusetts)
Ceea ce ramane este venitul care va fi taxat in functie de acel bracket (in cazul de fata 10% pentru ca am scazut sub $8700). Si astfel aflii cat trebuia sa fii platit taxe federale pe anul precedent. Daca ai platit mai mult pe parcursul anului, atunci formula e simpla, taxe federale platite - taxe federale care ar fii trebuit sa le platesti dupa aceste calcule = Refund-ul care il vei primi.

In cazul meu grosul a fost asigurat de moving expenses in interes de servici, in rest nu s-au putut aplica prea multe deduceri, si astfel rata de refund a fost undeva la putin peste 60% din taxele platite pe anul precedent, ceea ce e rezonabil.

Sper ca va ajuta informatiile acestea in special pe cei care veniti cu Work and Travel (costurile pentru program pot si trebuie sa fie deduse din banii platiti de voi pentru taxe).



Un comentariu:

  1. Bună ziua tuturor, aici mă numesc Fumo Sadiku, care locuiește în Malindi City Kenyan, vreau să povestesc puțin mai multe despre un om bun, plin de inimă, numit Benjamin Breil Lee, care lucrează cu serviciul de finanțare în calitate de ofițer de împrumut, domnul Benjamin Breil Lee m-a ajutat să obțin un împrumut de 37115,225,00 Shillings În timpul încercării mele, încercând să mă întorc în picioare pentru a-mi ridica afacerea, știu că există unii dintre voi care sunt în dificultate financiară să vorbească cu domnul Benjamin despre ce este aplicația + 1-989-394-3740 Sau, de asemenea, cu E-ul său personal -mail pe Lfdsloans@outlook.com Sunt foarte bucuros pentru ceea ce a făcut pentru mine și pentru contabilul său de cont bancar Contabilul Hernandez Lucas Vă mulțumesc foarte mult pentru munca depusă.

    RăspundețiȘtergere