duminică, 2 decembrie 2012

Santa comes to Newton

Daca in weekendul asta nu m-au dus treburile prin Boston se pare ca nu am fost totusi ferit de evenimente. Seara, la 6:30 PM fix dupa cum zicea si anuntul din parcul de vis a vis de mine, mica comunitate din Nonantum/Newton se pregatea de venirea Mosului. Deci da..Mos Craciun a sosit chiar sub geamul meu in seara de 2 decembrie. De ce tocmai aici si tocmai in fata apartamentului meu? Pentru ca aici are loc an de an iluminatul festiv in "The Lake", mica comunitate de imigranti italieni ce au venit acum multi zeci de ani de pe batranul continent.

M-am infatisat si eu un etaj mai jos si l-am asteptat infrigurat pe mosu'. Intre timp ma abordeaza un nene "are you from the newspaper?". Accentul lor este greu de inteles si se apropie de ceea ce numesc americanii "bostonian accent". Imaginati-va un Sylvester Stallone vorbind obosit si cu accent.... I-am raspuns la om ca da...nestiind la ce raspund, si abia cu urmatoarea intrebare si acomodarea mea cu accentul am inteles "where he's coming from". "You should send them to the news, make some nice money out of them. Nice camera you got there son!", imi zice respectivul. I zambesc si ma infiltrez printre copii pentru a fi mai aproape de evenimente. O sirena se aude departe. "It's Santa!!", striga copiii entuziasmati, iar prezentatorul confirma. Sania mousului tocmai a aterizat pe autostrada si se indreapta inspre noi. A luat cuvantul o batranica de 93 de ani, decana de varsta a comunitatii. Ea si nu primarul sau vreo alta oficialitate, a avut sarcina sa numere impreuna cu Mos Craciun si sa aprinda iluminatul festiv. Totul a fost facut pentru copii, si desi primarul a fost prezent, nici macar nu a fost bagat in seama (decat mentionat).

Omul vesel in costum rosu s-a asezat apoi pe scaunul pus la dispozitie si inconjurat de spiridusi a primit fiecare copil la el in brate pentru poze si lista lunga de dorinte pentru Craciun. Intre timp artificiile isi faceau aparitia deasupra parcului iar eu zambind ma retrageam in apartamentul meu. L-am vazut pe mosul si am retrait emotia copilariei alaturi de copii de toate varstele.


Santa is here:





Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu