sâmbătă, 1 decembrie 2012

Annual Quincy Christmas Parade

In primul rand "La multi ani" Romania! de 1 Decembrie, poate cel mai de pret lucru care m-a invatat America (printre altele), a fost sa imi arborez cu mandrie steagul desi nu reprezint o ambasada sau o institutie de stat. Si mai ales sa fiu mandru de originea mea de roman. Probabil multi veti spune ca e usor sa fii mandru ca esti roman, atat timp cat te aflii departe de tara intr-un loc unde chipurile totul e lapte si miere. Dar daca mi-ati citit blogul v-ati dat seama ca si America are bune si rele, ca orice alta tara din lumea asta, si depinde de noi, de Romani, sa facem ca tara noastra sa devina mai buna.

Sa revin la titlul articolului. Azi vreau sa va prezint cum organizeaza ei un lucru pentru care sunt celebrii in lume. Am avut placerea sa asist la o parada tipic Americana in orasul Quincy din apropiere de Boston. Stiti din precedentul articol ca pregatirile de Craciun si practic sezonul propriuzis incep imediat dupa Thanksgiving, desi mie personal mi se pare ca fura putin din magia aceea a sarbatorii. Craciunul este special tocmai pentru ca reprezinta o scurta perioada din an care o astepti cu nerabdare, din pacate in ultimii ani a devenit tot mai comercial.

Cheerleaders and Marching Bands
Quincy m-a intampinat cu un frig patrunzator pentru ca aici iarna s-a asternut deja confortabil, chiar si acum cand scriu articolul afara ninge linistit. In fiecare an orasul organizeaza cea mai grandioasa parada de Craciun din Commonwealth (adica statul Massachusetts), in Duminica de dupa ziua recunostintei.

O alta parada similara dar de o amploare si mai mare este binecunoscuta Macy's Day Parade din aceeasi perioada, organizata in fratele mai mare, NYC.

Aceasta traditie pastrata an de an se reflecta in zeci de "marching bands", care alegorice, baloane uriase, clovni sau masini de epoca, si de-a lungul celor 3 mile pe care se desfasoare sunt prezenti mai mult de 2oo de mii de oameni printre care m-am aflat si eu gura-casca. Vinerea dinainte de parada este sarbatorita prin sosirea lui Mos Craciun parasutat din avion si prin aprinderea iluminatului de sarbatoare.














E frumos sa vezi de exemplu zeci de Chevrolet Corvette din toate timpurile defiland si ambaland motoarele, sau masini de epoca pe care doar in filme le poti admira. Masini americane, truckuri pe care le vezi la ferme in Kansas, sau automobile de pe vremea gangsterilor din New Orleans. Nu au lipsit majoretele imbracate ce-i drept mai bine datorita frigului patrunzator. Celebrele marching bands prezente la marile meciuri de fotbal american au defilat pe tot traseul interpretand melodii de Craciun.

Spre final si-a facut aparitia si batranul Mos Craciun calare pe o masina de pompieri, iar copiii prezenti au izbucnit in urale...copilul din mine cred ca isi dorea sa faca acelasi lucru. Era si nelipsitul Grinch care nu a furat Craciunul de data asta si o gramada de clovni, personaje din desene animate, toata copilaria mea. Parada din Quincy m-a facut copil din nou si m-am bucurat la fiecare moment al ei uitand de frig, de statul in picioare pentru 2 ore, sau vantul taios din New England.


Boston deja a imbracat straie de sarbatoare, si in ziua precedenta paradei din Quincy am asistat la traditionalul Boston TubaChristmas. O orchestra formata doar din Tromboane si Tube intrerpreteaza cantece de Craciun in Faneuil Hall. E de nepretuit sa auzi binecunoscutele colinde americane, cantate din inima de zeci de curiosi stransi la fata locului. Sa faci apoi o plimbare si sa vezi brazii imensi de Craciun inconjurati de zgarienori, si pregatirile in toi pentru iluminatul de Craciun. Din loc in loc cate un batranel sau un Mos Craciun cu un clopotel te invita sa donezi pentru Salvation Army, si deja totul ma duce cu gandul la filmele pe care le priveam in fiecare Craciun. De data asta eu imi scriu singur filmul si sper ca va urma un articol despre New York City si magia sarbatorilor de Craciun.

Pana atunci va invit sa va bucurati de pozele din acele zile, iar eu merg sa colind Boston-ul in cautarea Craciunului.

Pentru mai multe poze va invit pe:
Facebook






Si o mica colectie de filme care le-am inregistrat:

Scotish Bagpipes
 

Marching Band



3 comentarii:

  1. Şi noi avem doar Radioul lui Moş Crăciun de la Magic FM, dar tot e bun şi ăsta. Prieteneşte te invidiez şi mulţumesc totodată, deoarece citind blogul tău şi vizualiând pozele şi filmuleţele tale, ai reuşit să trezeşti copilul din individul de 40, care sunt fără doar şi poate. Ştiu că te-am tot lăudat, dar crede-mă că nu prea găseşti în bolgosferă astfel de articole ca cele scrise şi publicate de tine. Felicitări pentru blog şi sărbători cu bine îţi doresc...de acasă...

    RăspundețiȘtergere
  2. Multumesc, si imi cer scuze ca replic asa de tarziu la comentariu. Dar mai bine mai tarziu decat niciodata...cam la fel ca si vederile ce le-am trimis in tara acum o luna si ceva pentru sarbatori, si datorita Postei Romane au ajuns zilele astea multe dintre ele :).

    Ce pot sa zic, decat ca sper sa ma urmaresti in continuare, si sa scriu lucruri interesante demne de atentie.

    RăspundețiȘtergere
  3. Pana atunci va invit sa va bucurati de pozele din acele zile, iar eu merg sa colind Boston-ul in cautarea Craciunului.
    bulk cotton tee shirts
    bulk blank clothing

    RăspundețiȘtergere