duminică, 22 aprilie 2012

Carpe diem Harvard

Weekendul trecut mi-a condus pasii si pana la faimoasa universitate Harvard, situata la distanta mica de Brighton in Greater Boston area. Practic se poate ajunge acolo foarte usor fie cu linia rosie de metro, sau cu autobuzul si coborand in Harvard Square situat in Cambridge/MA.
Harvard a sarbatorit 375 de ani in 2011 fiind cea mai veche universitate din USA, si pot sa zic ca ma asteptam la un complex urias. In schimb am vazut din nou clasicile cladiri de caramida rosie care impanzesc si Boston-ul, si care aduc foarte mult cu edificiul facultatii de mecanica din cadrul Politehnicii de la noi.


Si da...Harvard-ul mi s-a parut chiar mai mic decat Politehnica, dar aici vorbim doar de Harvard Yard care consta in cladiri administrative, biblioteca si majoritatea caminelor pentru boboci (privilegiati boboci), statuia celebrului John Harvard care troneaza asupra campusului, o Biserica (Memorial Church), si mult spatiu verde unde studentii isi petrec timpul alaturi de veveritele din zona. Dar aici e doar o mica parte din Harvard, caci se pare ca se intinde pe o suprafata imensa in mai multe localitati din jurul Bostonului avand undeva la 21 000 de studenti si alaturi de Boston University transforma Boston-ul intr-un oras studentesc si puternic centru universitar.

Dar se pare ca Harvard desi e locul unde merg elitele, este mai mult un loc de prestigiu. Studentii merg acolo si platesc o suma fabuloasa de bani, si pentru a isi forma relatii. Se spune pe aici ca daca urmezi Harvard-ul apoi e mult mai usor sa iti gasesti un job si nu neaparat prin prisma faptului ca ai urmat o facultate renumita, ci pentru ca ai relatii formate, si cam toate ofertele de job ce vor urma vor fi postate mai intai intern de catre fostii tai colegi in retelele Harvard. Si da..costa enorm de mult sa faci facultatea in statele unite, iar la Harvard se poate intinde si pana la 200 000$ pe toti anii de studiu, asta daca nu ai o bursa de la stat.



In rest, Cambridge-ul e un orasel animat de studenti, se canta la colt de strada, mai vezi fetele de prin vreo organizatie (sorority) fiind supuse la te miri ce ritual bizar cum doar in filme vezi (eu am avut ocazia sa le vad pe cele de la echipa de volei - parca, fiind costumate in pokemoni, ziceau ele ca pedeapsa). Un furnicar de lume, muzica, multe pub-uri, cam ca si complexul din Timisoara, dar parca totusi altfel.



Si tot in Harvard am intalnit-o si pe Amelia, un copil simpatic caruia i-am facut poze si astfel am intrat in vorba si cu familia care se relaxa in campus. Am aflat ca mama e originara din Germania, si si-a facut doctoratul la Harvard. Oameni de treaba, deschisi, aici poti povesti cam cu oricine si pe strada si in autobuz, nimeni nu se sfieste sa vorbeasca cu tine ca si cum te-ar stii dintotdeauna. De la Harvard ne-am indreptat din nou spre downtown Boston incheind ziua in Science Church Plaza, care ofera o vedere superba spre Prudential Tower. Dar mai multe despre cum e un mall la ei in episodul urmator.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu