marți, 8 mai 2012

Lupta cu birocratia americana

Si uite ca incep sa ma enervez si cu birocratia de la ei. Cand am ajuns in USA mi-am luat un numar la google Voice, pentru ca serviciul era gratuit si imi permitea sa vorbesc si sa trimit gratis mesaje in statele unite. Toate bune si frumoase pana am ajuns sa ma hotarasc pe o cartela la AT&T. Abonament la ei este cam imposibil sa iti faci daca esti proaspat sosit, si asta pentru ca tot sistemul lor functioneaza pe linie de credit. Adica iti faci un card de credit la o banca (nu de debit, aici e alta discutie), si practic te imprumuti cam pentru orice...de la un laptop la o masina. Ei se imprumuta in draci, si tot prin linia asta de credit esti verificat daca esti un bun platitor atunci cand iti faci un abonament la telefon, sau vrei sa faci alte operatiuni. Cum eu personal nu am si nici nu imi voi face o linie de credit pentru ca nu sunt adeptul imprumuturilor si al bancilor, ar fi trebuit sa depun 1000$ la AT&T garantie, asa ca in concluzie am ajuns la cartela pre paid, 25$ pe luna + taxe.

Apropo, la ei toate preturile sunt afisate fara taxe, aproape toate. Pana aici sa zicem ca a fost ok, desi m-am invartit mult si la AT&T, pentru ca trebuia sa cumpar si SIM-ul pe langa cei 25$, si sa mi-l activeze. I-am rugat sa imi porteze numarul de la google voice la AT&T, pentru ca imi placea si mi-l alesesem sa semene cu cel din Romania. Au zis ca nu e nici o problema, mi-au cerut niste date si totul a parut ok...pentru ca peste 2 zile sa incep sa primesc mesaje din 30 in 30 de minute, ca cererea mea de portare nu a putut fi procesata, deci numarul meu era prins undeva la mijloc. Puteam sa efectuez apeluri de pe telefon, sa trimit si sa primesc mesaje dar nu puteam fi sunat (apelurile mergeau catre google voice).

De aici a inceput distractia, am sunat la customer support la AT&T, acolo 20 minute si m-am lamurit ca au nevoie de un pin de la google voice si o adresa de facturare de la ei. Ca sa am adresa de facturare la google voice trebuia sa accesez google wallet si sa atasez un card bancar. Evident am atasat cardul bancar din Romania (pentru ca e singurul care il am momentan). Card bancar nu am aici pentru ca inca nu am social security number, si fara ala nu poti sa faci nimic in tara asta. Asa ca dupa vreo 2 ore de incercari, am ajuns din nou la at&t. Acolo alta problema, nu puteam introduce adresa de facturare de pe google voice pentru ca era o adresa din Romania, si ei la at&t au impresia ca Statele Unite sunt singura tara din lume, asa ca formularul lor de portare nu accepta decat aceasta tara. Alte 2 ore cu cei de la suport de la at&t, incercand sa gasesc o solutie (apropo, google voice nu are support...doar un forum amarat, ceea ce mi s-a parut incredibil). In cele din urma am atasat o alta adresa (cea din USA) la cardul din Romania, in speranta ca va  merge, am furnizat datele celor de la at&t, si azi intr-un final am primit confirmarea ca cei de la google au fost de acord de data asta cu portarea si verificarea informatiilor, dar ca o vor face de abia peste o saptamana, lunea viitoare. Mi-au dat si ora (18:30), asa ca inca o saptamana voi fi cu numarul in aer si cu serviciile platite.

Alta "aventura" cu birocratia americana a fost cu social security cardul care trebuia sa vina de o saptamana jumate. Si acolo am sunat la suport, unde am stat 30 de minute sa ajung la un operator care mi-a zis ca nu are ce face si mi-a dat numarul oficiului din Boston. Iar cei de aici au fost foarte transanti si mi-au spus ca postasul nevazand numele meu scris pe cutia postala probabil nu a lasat plicul cu social security card. Si ca va trebui sa le fac o vizita la biroul din Boston. Ceea ce am si facut...a urmat o noua cerere, si vor urma inca 2 saptamani de asteptare (de data asta am dat adresa de la birou). Asa ca mare grija ce adresa furnizati la social security office si mai ales sa aveti numele scris pe cutia postala :).

Maine urmeaza sa imi fac un card de debit cu numarul provizoriu de la social security, sa vad aici ce nebunii ma mai asteapta.

2 comentarii:

  1. eu ti-am zis ca trebuia sa mergi direct la birou pt social security number :P ei, si nu te mai enerva cu birocratia lor...s-ar putea sa te enervezi de prea multe ori:)

    Teona

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Pai am fost :), speram sa evit inca un drum pana acolo, atata tot. Acum oricum trebuie sa astept inca 2 saptamani.

      Ștergere