sâmbătă, 5 mai 2012

prima experienta la IMAX

Ziua a inceput devreme azi, mai devreme chiar decat in restul saptamanii si anume undeva pe la 7AM, dis de dimineata cand inca nici veveritele nu s-au trezit prin Brighton. Asta deoarece la ora 9AM incepea la AMC lowes theatre din Boston Common, mult asteptatul "The Avengers", si prima mea experienta IMAX 3D.

Asa ca m-am imbarcat in tramvaiul de pe linia verde cu putin inainte de ora 8, si conform programului in 30 de minute cel mult trebuia sa fiu in fata cinematografului. Dupa nici 10 minute calatoria s-a sfarsit abrubt, pentru ca am intalnit o armata de muncitori, multe SUV-uri de interventie de la MBTA + politia care dirija traficul. Se inlocuia o portiune din linii si deja imi faceam strategia pentru planul B.

Dar nu a fost nevoie, pentru ca spre surprinderea mea odata ce am fost coborati din tramvai, un angajat MBTA ne-a condus la 2 autobuze ce ne asteptau langa echipajele de politie care oprisera traficul pentru ca sa traversam in siguranta. Autobuzele ne-au dus cam 1km pana am depasit zona cu lucrari, si apoi am fost preluati de un alt tramvai care ne astepta. Mi-as dori sa vina ziua cand in Romania voi vedea asa ceva, si o armata de oameni care lucreaza pentru ca situatia sa se remedieze cat mai repede si cu cat mai putin discomfort pentru populatie. Aici e unul din lucrurile bune ce le-am vazut in US fata de Romania, unitatea lor ca popor, dar sunt si multe altele negative ca in orice alta tara.

Cat despre film, am ajuns la timp, am luat si bilete (12$ costa unul), si pot sa spun ca a fost unul din cele mai bune vizionate anul acesta. Cinematograful frumos, bine organizat, intr-o cladire veche si restaurata, pe holuri ma simteam ca si in cladirea Operei din Timisoara. IMAX-ul m-a impresionat ca si calitatea sunetului, ecranul nefiind cu nimic mai grandios decat cel de la Cinema City din Timisoara. A compensat filmul care a avut si 2 referinte romanesti pe care cu siguranta americanii nu le-au prins (cand Iron Man este inghitit de un monstru, se face referire la Iona de Marin Sorescu, si a 2-a referinta chiar daca nu pur romanesca este la Shaorma unde a fost chiar amuzat sa-l auzi pe Robert Downey incercand sa pronunte termenul). In rest, preturi mari (diimineata fiind cele mai ieftine, preturile cresc exponential pe parcursul zilei), si pe langa bilet daca mai adaugi o coca cola mare si un popcorn ajungi lejer la un total de 22$, cel putin dublu decat la o vizita in Romania la cinema, si in conditii similare. Multi asiatici printre spectatori (incep sa cred ca sunt in Asia si un America), si asa se si explica de ce se erau strigate izolate de bucurie cand echipa de super eroi salva New York-ul.

Ziua s-a continuat cu un pranz la Taco Bell (ieftin, 4$ un Taco, dar nu il recomand, e ceva gen fast food), si o vizita prin Cambridge Side Galleria unde am dat in sfarsit de magazine accesibile si de calitate (Gap, Old Navy, Sears), dar mai multe detalii pe data viitoare.

Un comentariu:

  1. hmm referinta cu iona nu e neaparat romaneasca, pt ca marin sorescu s-a inspirat din biblie. e un capitol nummit iona unde se povesteste ce si cum s-a intamplat. sharoma din cate stiu nu este romaneasca deloc, dar oricum, nici americana :)

    RăspundețiȘtergere