duminică, 20 mai 2012

Traiul prin state.

Boston Common squirrel
Mereu mi-am dorit sa locuiesc undeva la munte, si aici pot spune ca sunt foarte aproape de asta. Diminetile sunt umede si racoroase iar orasul impreuna cu suburbiile sale sunt asezate pe coline (cam ca si clujul). Vegetatia din abundenta alaturi de animalele care sunt pretutindeni ajuta la senzatia asta. Vorba dirigului din liceu, e o "comuniune cu natura". Acum vreo 2 seri m-am intalnit cu un iepure pe strada prin Watertown, iar la intoarcere au zburat deasupra mea niste gaste salbatice. Saptamana trecuta am fost la pranz in Cambridge (in campusul de la Harvard), iar pe peluza din parc era plin de gaste salbatice cu pui, si nimeni nu avea treaba lor, si nici ele cu oamenii din jur. Prin Boston Common garden e plin de veverite mai ceva ca soarecii de la noi.
parcul JFK in Cambridge

Dar adevarul e ca e si curat pe aici si se insista pe pastrarea ordinii. La un concert acum 2 saptamani in Common, erau echipe care au montat pubele peste tot (nici sa vrei nu puteai sa arunci pe jos), si se plimbau non stop pentru a strange sacii plini.




Era si o echipa cu o masinuta mica medicala cu o targa, care face ture pe alei pentru a verifica ca toata lumea e ok si se simte bine. Dimineata vezi oameni care aspira practic conturul de la gazon la fiecare casa in parte, precum si trotuarul. Ce ma distreaza sunt semnele din parcuri "don't feed the animals, let's keep them wild".

Sport pe Esplanada / Charles River
Aici se face si mult sport, in special alergat si mers pe bicicleta. Adevarul e ca au si o retea de piste de biciclete bine pusa la punct, dar la cat de late sunt soselele sau trotuarele, au avut si loc pentru asa ceva. Cat despre alergat...se alearga pe orice vreme, fie vant/ploaie/soare...nu conteaza. Au pana si magazine dedicate pentru acest sport, si fiecare persoana e dotata cu tot felul de instrumente de monitorizare atasate la mana, si echipament special de alergat. Eu unul nu as putea sa alerg, atata timp cat nu am un obiectiv concret sa o fac, dupa autobuz, dupa o fata, sau dupa ceva anume, nu vad rostul. Dar ei alearga non stop, pe langa celelalte sporturi, baschet, hochei, sau baseball. Se mai joaca si fotbal, de exemplu peste 2 saptamani va fi un amical Brazilia - Argentina in New Jersey, si nu lipsesc sumedenia de terenuri de baseball. In weekenduri mai vezi copiii alaturi de parinti jucand baseball pe peluza din fata casei (de fapt catch).


Case din Brighton pe unde stau eu
In schimb saptamana asta cred ca am umblat pe jos mai mult decat in ultimele cateva luni din Timisoara, ce sa-i faci...aici depind de transportul in comun iar distantele sunt mult mai mari de acoperit. In plimbarile mele am ramas surprins de casele americane si de faptul ca nici una nu are gard, sau are cel mult un gard viu. Toate sunt cu peluze frumos ingrijite si taiate la linie si cam toate au cate un gratar si niste sezloange lasate afara. Te intrebi oare daca la noi ar fi asa cat ar dura pana sa se fure, si pot sa pariez ca nici macar usile nu sunt incuiate pe aici. Si gratarele nu sunt din acelea ieftine, pentru ca la ei grataritul e un fel de sport national si care va incepe cat de curand o data cu incalzirea vremii. Nu e ideea sa i ridic in slavi, pentru ca sunt convins (de fapt stiu sigur) ca sunt si cartiere si suburbii rau famate in care se impusca pe strada, dar nu e cazul aici, pana la urma America e mare. Curat este cam peste tot, sunt echipe care se plimba diminetile si aspira pe trotuar si langa peluza de la fiecare casa, stiu ca am fost acum 2 weekenduri in Common Garden la un concert, si in afara ca organizatorii au impartit inghetata gratuita si scaune pe care sa se stea (desi cam toata lumea statea pe iarba), erau si pubele la tot pasul + echipe care strangeau non stop, efectiv nu aveai cum sa arunci pe jos. Ti-ar fi si rusine cu atatea animale in jur (plin de veverite, iepuri, gaste salbatice), aici te intalnesti cam la tot pasul cu vreun animal salbatic, mai lipsesc ursii si sconcsi.

5 comentarii:

  1. Un stil de viata total diferit fata de noi. Cu cat umblii mai mult prin lume cu atat mai mult iti dai seama ce in urma am ramas (sau am fost tot timpul)

    RăspundețiȘtergere
  2. Am fost tot timpul, si e pacat de tara ca are multe de oferit. Dar mentalitatea greu se va schimba. Si Statele Unite au problemele lor, dar daca am stii sa luam ce e bun de la fiecare si sa invatam cate ceva, ar fi alta lume si acasa.

    RăspundețiȘtergere
  3. Salut Daniel, Alex aici, colegul tatalui tau! :-D Ti-am urmarit "aventura" (care mai nou vad ca s-a transformat in "experienta") americana inca de la inceput, dar o vreme nu am putut scrie comentarii, fiind vizitator, dar acum vad ca ai remediat problema si bine ai facut! Ma' man, ce sa-ti zic, esti tare, te felicit pt. reusita si pt. perseverenta, imi place cum povestesti, cum narezi, imi plac si pozele tale (se vede ca esti la un nivel ceva mai sus de amator) si iti doresc o gramada de succes in continuare!!! Keep up the good work! Mi-a placut faza cu alergatul dupa fete... :)))) cine stie, poate intr-o buna zi o s-o faci si pe asta!!! Oricum, ei alearga pt. finess, pt. pastrarea "hoitului" in bune conditiuni.... :))) Ok, take care and see you around! ;-)

    RăspundețiȘtergere
  4. view publisher site bag replica high quality click here for more info best replica bags click this link here now bags replica gucci

    RăspundețiȘtergere