sâmbătă, 28 iulie 2012

Gatind butternut squash

Ce e ala va intrebati, sau poate unii stiti. Eu inca nu am aflat cum sa-i zic pe romaneste, dar ideea e ca l-am cumparat de la Stop&Shop cu gandul sa fac dovlecei pane cum facea bunica mea cand eram mic. Semana cu un dovleac asa ca mi-am zis ca sigur nu poate fi cu mult diferit fata de dovleceii de acasa. Cand l-am transat acasa am avut surpriza sa constat ca e foarte tare si ustensila mea de taiat are nevoie sa fie ascutita. Am dat repede un search pe google sa vad cu ce ma confrunt si am aflat cu surprindere ca e un tip de dovleac gasit in Australia, Africa de Sud si evident Statele Unite. Pe al meu scria ca e importat din Mexic.

Are un gust dulce, ca de nuca similar cu cel al dovlecilor mari si galbeni (cei de Halloween). Dupa o scurta vizita pe youtube sa vad ceva retete, am renuntat la reteta bunicii pentru ca era greu de aplicat si nu vroiam sa risc sa stric un dovleac de 5$. M-am decis sa incerc o reteta de aici, prima americana care o fac.

Se poate prepara in multe moduri, eu am ales sa il prajesc. L-am curatat de coaja groasa (cu greu), l-am taiat chirurgical in lungime si i-am scos miezul si semintele (nu sunt bune pentru mancat). Apoi dovlecelul astaa minune se taie cubulete si se arunca intr-o tigaie unde am topit un cub de unt sarat (salted butter). Se lasa acolo sa se innabuse pana se poate baga furculita usor in el, apoi se adauga 2-3 linguri de zahar brun (eu am pus de ala normal), si ziceau ei in reteta supa de pui pana se acopera continutul din tigaie. Eu am pus apa de la robinet si vegeta :). Se lasa sa fiarba pana apa scade si dovlecelul se caramelizeaza, iar apoi se ia de pe foc si se sareaza, se pune piper dupa gust. Atentie cu sarea pentru ca daca folositi unt sarat, mai adaugati si vegeta, sarea adaugata la sfarsit s-ar putea sa va faca sa beti multa apa apoi (o mica eroare tehnica care am facut-o eu). Inca nu  mi-am dat seama cu ce se serveste pe langa, are un gust interesant, cu orez nu prea a mers, dar ma mai gandesc, poate niste cartofi prajiti...?

Pofta buna.

Un comentariu: