luni, 30 iulie 2012

IMAX experience in Boston

Desi poate parea straniu, am reusit in sfarsit sa vad pentru prima oara un film pe celebrul ecran IMAX. Drept ca as fi avut ocazia si in Europa sa fac asta in vizitele prin alte taramuri, dar majoritatea tarilor pe unde am ajuns, dubleaza filmele in limba lor proprie (nu e prea distractiv sa vezi un film titrat in Germana). Daca la "Avengers" acum 2 luni m-am fentat cu cinematograful AMC din Boston, unde pe bilete scria IMAX, dar odata intrat in sala de spectacol am constatat ca nu e cu mult diferit de CinemaCity de la noi...de data asta am facut putin research ca sa gasesc "the real Imax".

Asa ca daca doriti sa vedeti un film pe un ecran cu adevarat mare nu veti putea face asta in Boston ci doar in apropiere, fie in Natick sau in Reading (amandoua situate la vreo 20km de Boston). Exista si un Imax theatre in Boston, la Aquarium, dar ruleaza doar documentare si foarte rar filme. Mi-am planuit cu atentie iesirea asta, am achizitionat biletele in avans pentru ca sa nu am surpriza sa fie sold out (cum am patit la TED care e filmat aici in Boston si a atras o multime de spectatori). M-am prezentat chiar cu o ora inainte de inceperea filmului in Natick, un orasel de shopping situat intr-o padure de langa Boston...ceva asemanator cu Parndorful de langa Viena. Probleme tot au fost la casierie pentru ca nu imi gaseau rezervarea, dar s-a rezolvat totul rapid si amabil. Oamenii asteptau la coada de ceva timp, pentru ca la ei nu exista locuri rezervate...ci se merge pe principiul primul venit, primul servit asa ca atunci cand intrii you have to make a run for it. Sala este cu adevarat faina, nu prea mare, dar ecranul este urias, si ai impresia ca esti in film de multe ori. Sunetul este impresionant, ti se face o descriere a calitatilor salii inainte de inceperea filmului, si am aflat ca in scaune se afla niste boxe care produc vibratii la scenele mai intense din filme. 12 000 de wati am impresia ca este puterea sistemului de sunet daca retin bine din prezentare.

Per total s-a meritat pretul de 12.5 $ pentru un bilet, chiar mai putin decat as fi platit in Boston, dar s-a compensat cu drumul pana acolo. O concluzie faina a trilogiei Batman, desi presimt o continuare dupa finalul deschis.

Un comentariu: