vineri, 24 august 2012

dor de mancare romaneasca

Aseara m-a lovit o pofta de salata de vinete. Cum asa ceva nu am gasit pe aici de mancat si oricum nu se compara cu cea de acasa, asa cum nici pizza de aici nu se compara cu cea din Italia, m-am decis sa fac pe bucatarul. Bineinteles ca m-am gandit ca e la fel de simplu ca si cum as praji cartofi, ce poate fi greu sa prajesti o vanata si sa o faci cu ceapa si ulei.

Asa ca am apelat la google, gasit cateva retete, cumparat una bucata vanata (am zis sa nu iau mai multe ca am presimtit un esec de proportii pentru prima incercare), si cu laptopul in fata m-am pus pe treaba. Zicea in reteta ca se iau vinetele (vanata mare si grasa in cazul meu, care m-a costat 1$ la reducere), si se pun in cuptor pentru 45 de minute pana se inmoaie. Eu am pus-o intr-o tava si nu pe gratar cum zicea minunata reteta, am dat cuptorul electric pe 400F la maxim, si m-am pus sa astept. Au trecut 45 minute, iar vanata mea nu dadea semne ca cedeaza. M-am pus pe ras ceapa, mi-am mai pierdut timpul pe internet, si s-au facut aproape 2 ore. Plictisit am zis ca imi incerc norocul, am scos vanata, am taiat-o....si surpriza ea tot lemnoasa era, doar putin inmuiata.

Ce era de facut...sa o pun inapoi nu am mai avut chef si rabdare, asa ca m-am pus pe curatat si ars degetele. (parea asa de simplu in reteta). Curatata am incercat sa o tai cat de marunt...dar fiind inca relativ tare nu mi-a prea iesit (poate si lipsa de rabdare si plictiseala si-au zis cuvantul). Deja am umplut podeaua de zeama de vinete cum s-a scurs de pe masa, si pe jos s-a facut un lipici de puteai sa prinzi muste. Primul pas al dezastrului a fost complet. A urmat pasul 2...cum ma gandeam eu ca nu e destul de marunt taiata mi-am zis ca nu strica sa bag mixerul (mintea mea obosita a gandit ca ala sigur o face pasta). Atata mi-a trebuit, cand am bagat mixerul in amestecul ala de vanata necoapta complet si ceapa rasa, am improscat peretii de sus pana jos, si pe mine cu amestec. Pasul 2 din dezastru era si el complet....

Obosit si frustrat m-am declarat invins de salata de vinete si mi-am pus pofta in cui si m-a prins ora 2 dimineata inca curatand bucataria de urmarile catastrofei culinare. Cred ca data viitoare cand mananc salata de vinete va fi acasa facuta de Bunica mea cand ma intorc. Desi daca ma mananca ambitia mai incerc odata.

3 comentarii:

  1. Nu te lasa!!! Doar nu te invinge o vanata...M-am distrat!!!

    RăspundețiȘtergere
  2. Continua, Daniel! Data viitoare va fi mai bine! :)

    RăspundețiȘtergere
  3. Da-o incolo de treaba, mai nepoate, cand te intorci acasa te invata unchiul tau sa faci salata de vinete si fara mixer, deocamdata stai departe de cuptor, aragaz, mixer si tot ce poate sa provoace mizerie in bucatarie :) - cuptorul de microunde e pentru tine ;)

    RăspundețiȘtergere