sâmbătă, 23 iunie 2012

Abonamentul la internet

Era o necesitate absoluta sa pun si internet aici la apartament, doar traim in era comunicatiei digitale...in care cei mai multi dintre noi au uitat sa relationeze fata in fata (in persoana) si stau lipiti de smartphone-uri sau de ecranul calculatorului. Dar in cazul meu e singura modalitate de a comunica cu cei de acasa, din Romania. Asa ca odata instalat in apartament, urmatorul pas a fost sa contactez operatorii mari de cablu din zona...si m-am oprit asupra Verizon si Comcast.

Primul lucru care trebuie sa il faceti, este sa-i contactati si sa aflati daca serviciul este disponibil la adresa unde va mutati. E relativ simplu pentru ca fiecare operator dispune de un sistem unde se poate face verificarea asta prin simpla introducere a adresei, sau contactarea unei persoane de pe suportul tehnic. Totul se face online fara prea mari batai de cap. Apartamentul de aici era precablat de catre ambele companii (interesant), asa ca singura chestie ramasa a fost sa aleg ce era mai convenabil. Verizon imi cerea sa fac contract, in timp ce Comcast iti ofera varianta fara contract, deci poti renunta in orice moment la serviciu fara a plati daune. (se poate renunta si in primele 30 de zile cu banii inapoi daca nu esti multumit, ca orice alta chestie aici in USA)

Pentru Comcast procedura a fost urmatoarea. Se intra pe site https://www.comcast.com/internet-service.html. Aici daca sunteti client nou completati adresa, si veti afla daca serviciul este disponibil in acea zona. Daca raspunsul este afirmativ, se selecteaza optiunea dorita de internet (sau cablu).

Eu am ales cel cu 19.99$, varianta cea mai ieftina care ofera 20 Mbps download si pana la 4 Mbps upload. Si dupa 2 saptamani de folosire sunt multumit, conexiunea duce lejer o conversatie via skype cu Europa, folosind webcamul fara a avea probleme.

Pe langa cei 19.99$, trebuie inchiriat si un modem contra sumei de 7$ / luna daca nu aveti deja unul personal (reocmand sa gasiti pe craigslist, si se mai economisesc niste bani). Si platita o taxa de punere in functiune (se plateste doar in prima luna). Pentru instalare sunt 2 optiuni, fie vine o echipa si configureaza modemul (ca in rest apartamentul daca are serviciul disponibil este precablat), sau te descurci singur si iti ofera optional un Self Install Kit pe care nu recomand sa il cumparati. Sunt 11$ cheltuiti degeaba, si ofera doar o carticica cu instructiuni si niste cabluri coaxiale. Daca chiar aveti nevoie de ele se pot lua dupa, eu nu am folosit nimic din acea cutie, si evident am cheltuit acei bani degeaba.

Deci total lunar / 27$ pentru a dispune de un serviciu de internet basic, fara televiziune. Prima luna va trebui sa platiti in avans, pentru ca ei cer sa ai o linie de credit deschisa (adica card de credit), pentru ca sa te poata verifica ca esti un bun platitor. Cum eu nu am avut si nici nu o sa am card de credit...e clar ce am avut de facut. Si e neaparat necesar sa aveti un Social Security number pentru a semna astfel de contracte si un act de identitate (pasaport).

Consider ca e cea mai buna oferta, dar depinde de la stat la stat, cu siguranta. Daca apartamentul e precablat, tot ce trebuie facut este o vizita la un oficiu al provider-ului de internet, si in aceeasi zi puteti avea serviciul disponibil si activ. Happy browsing!

Un comentariu:

  1. Americanii sunnt inapoiati rau la internet :). In Romania platesti 20 euro pentru internet/phone/tv (rds full pack)

    RăspundețiȘtergere