luni, 11 iunie 2012

Primul meci de tenis

Ca o nota la ultima postare, azi mi-am recuperat banii de la Food truck festival. Dupa ce organizatorii au primit o ploaie de plangeri pe facebook, am fost rugati sa ne scriem ofurile pe o adresa de email. Eu le-am zis sugestile mele si am cerut un refund pe care l-am si primit fara nici un comentariu. Un lucru bun poate aici in State, orice lucru daca nu iti convine iti poti lua banii inapoi in 30 de zile.

Revenind...azi dupa 2 luni si ceva de asteptare mi-am pus la lucru din nou racheta de tenis pe care am carat-o din Romania si care mi-a ocupat o buna parte din bagajul pregatit cu grija si in care am pus doar lucruri absolut necesare (nu trebuie sa mentionez ca mi-am luat inclusiv cana + lingura si furculita de acasa :)) ). Revenind la subiectul discutiei, in seara asta mi-am luat racheta si am pasit pe un teren de tenis american de bitum. Si da, ei chiar joaca tenis, au o multime de terenuri, majoritatea gratuite si fara a fi necesara o rezervare.

De ce sunt gratis? Pentru ca sunt intretinute de municipalitate din "state Tax", taxa pe care locuitorii statului Massachusetts o platesc din venituri (e o taxa diferita in functie de statul in care te aflii), iar banii cumulati din aceste taxe se duc pe terenuri de sport si alte lucruri de interes public. Am impresia ca e undeva la 6.5% din salar (dar si aici difera de cat de mare sau de mic ai salarul, la ei se aplica o taxare progresiva, dar voi reveni in alt post cu detalii despre asta si despre cum se recupereaza o parte din taxe printr-o declaratie la IRS - fisc, la sfarsit de an). Aceeasi taxa este si pe tot ce cumperi pe teritoriului statului, mai putin produsele de necesitate (haine si mancare neprocesata -- deci la cea preparata se aplica taxa statala).

Meciul l-am pierdut, s-au simtit din plin cele 2 luni si jumatate de pauza. Iar cum zona e deluroasa, inclusiv terenul...desi mi-a venit greu sa cred, era intr-o panta de vreo 5-10 grade. Alaturi de noi vreo 20 de mosuleti italieni jucau  Bocce (http://en.wikipedia.org/wiki/Bocce), echivalentul sahului si tablelor jucate pe la noi prin parcuri. Si spre deosebire de noi pe care ne-a prins intunericul pe terenul de tenis...ei dispuneau de nocturna pe micul lor teren de bocce. Nu mai trebuie sa zic ca tot meciul am auzit injuraturi in italiana cat sa imi ajunga :) de la batraneii simpatici care zici ca participau la campionatul mondial si jucau cu o inversunare nemaivazuta.

Scor final

USA - Romania -- 6-4 6-2.
Urmeaza revansa.

Un comentariu: