sâmbătă, 30 iunie 2012

liquor store-ul de la colt

Se intampla ca langa apartament sa avem un liquor store, ceva foarte comun aici in state. Bautura nu se prea gaseste in magazinele alimentare sau in alte locuri, ci in mici magazine specializate care vand doar asa ceva. Conform legii ti se va cere mereu si fara exceptie un act de indentitate care sa dovedeasca ca ai peste 21 de ani. Asta e valabil si cand mergi intr-un local de orice fel, vei fi identificat la intrare si nu ti se va permite accesul fara un pasaport sau ID. Eu am scapat o singura de data de ziua mea fara pasaport cand bodyguardului de la intrare i s-a inmuiat inima la rugamintile colegilor care m-au bagat la inaintare (cu ziua de nastere, nici ei nu aveau pasapoartele).

In seara asta am facut o vizita la vecinii nostri, magazinul de bauturi de la colt. In fiecare vineri de la 7pm - 9pm au degustari gratuite, ceva obisnuit pe aici. Am fost invitati inauntru si un baiat care chiar stia meserie, ne-a turnat in pahare mici din berile expuse pe masa. Asadar am baut o bere facuta de calugarii din Belgia si cu o poveste interesanta. Apa pentru a produce aceasta bere este extrasa din fantana aflata in curtea Manastirii Notre Dame de Saint Remy, iar calugarii fac exact cat se le ajunga ca sa se intretina si gospodareasca din banii castigati. Nu sunt un fan al berii dar e una din cele mai bune care le-am baut si este si foarte veche si cu traditie, se fabrica din 1595. Apoi a venit randul uneia americane, bere neagra afumata....Stone Porter, chiar avea un gust puternic de fum, sincer nu mi-a placut. Au urmat creme brulee, o bere cu gust de zahar ars si vanilie, si o alta bere cu un usor gust de citrice. Cred ca cele mai interesante beri care le-am incercat vreodata, iar partea buna e ca cel care ni le oferea pentru degustare ne explica si istoria lor, si cum se pastreaza si cine le produce, un adevarat cunoscator. Din ce am inteles asa se petrec si festivalurile de bere autohtone de aici, nu cu muzica si mancare ci mai mult cu berarii locale care aduc bere pentru a fi degustata asemeni vinului. O astfel de sticla de bere ajunge intre 7-12$, dar e de calitate, nu e genul de bere care il bei in bar la un meci de fotbal si mai poti sa bei 10 dupa. Are o concentratie de 10-20% alcool, iar gustul e total diferit. Poti sa optezi si pentru varianta clasica, Budweiser...berea de casa a Americii pe care nimeni nu o suporta dar care incearca cu mult marketing sa se impuna pe piata, mult mai ieftina si comparabila cu berile de pe la noi. Ca alternativa sunt vinurile din California sau Martha's Vineyard o insula care e chiar aici aproape de Boston.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu